Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over:


Uitverkochte artikelen
Bestellen & Betalen
Beschilderen
Ontwerp op maat
Verzendkosten, levertijden, spoed & afhalen
Garantie, ruilen & klachten
Overige vragen


UITVERKOCHTE ARTIKELEN


Komt ... (het uitverkochte artikel) nog terug in de webwinkel? En zo ja, wanneer dan?
De meeste uitverkochte artikelen komen nog een keer terug in de webwinkel. Als er niet bij het artikel staat wanneer je het kunt verwachten, weet ik zelf nog niet wanneer ik het weer ga maken. Ik kan je dus geen antwoord geven op die vraag.


Kun je me op de hoogte brengen wanneer ... (het uitverkochte artikel) weer leverbaar is?
Helaas kan ik niet iedereen persoonlijk op de hoogte brengen. Je kunt je wel inschrijven voor mijn maandelijkse nieuwsbrief 'Flessen-Post'. Daarin schrijf ik over nieuwe en weer bestelbare artikelen. Inschrijven kan hier: INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF


Kan ik ... (het uitverkochte artikel) reserveren?
Sommige artikelen kunnen gereserveerd worden. Als dit zo is staat er in de artikelomschrijving 'RESERVERING' en daarbij de week of maand waarin het artikel dan geleverd wordt. Alle andere artikelen kunnen niet gereserveerd worden.
Let op: Wanneer je een reservering plaatst èn daarnaast andere artikelen bestelt, wordt de gehele bestelling pas geleverd in de week of maand van het gereserveerde artikel. Wil je dat niet? Plaats dan twee bestellingen.


Ik kan ... (het uitverkochte artikel) niet bestellen en/of reserveren en vind het geen probleem om lang te wachten. Wat kan ik doen?

  1. Houd de nieuwsbrief in de gaten. Inschrijven kan hier: INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF 
     
  2. Stuur een mail naar:         anneke@verwonderland.nl
    met als onderwerp:          Wensenlijstje + de artikelen waar je interesse in hebt 
    Schrijf in de mail alle artikelen waar je interesse in hebt
    Let op: Alléén mails met 'Wensenlijstje...' als onderwerp worden in behandeling genomen!

 


BESTELLEN & BETALEN


Ik heb een bestelling geplaatst maar wil nog iets toevoegen zonder extra verzendkosten te betalen. Hoe kan ik dat het beste doen?

  1. Plaats een nieuwe bestelling om het ontbrekende artikel te bestellen. Om het systeem geen verzendkosten in rekening te laten brengen kies je helemaal aan het einde van het bestelproces voor de optie 'Afhalen in Verwonderland'. De verzendkosten worden dan van het totaalbedrag afgehaald.
  2. Stuur een mail naar:        anneke@verwonderland.nl 
    met als onderwerp:         samenvoegen orders + de ordernummers van beide bestellingen

    Ik zorg er dan voor dat beide orders als 1 pakket worden verzonden
    Let op: Dit kan alleen als je nog geen mail met track & trace info hebt ontvangen en jouw bestelling dus nog niet onderweg is


Ik heb een bestelling geplaatst en betaald, maar heb nog geen bevestiging in mijn mailbox ontvangen, wat nu?
Het komt regelmatig voor dat er een klein typfoutje in het mailadres staat waardoor het systeem je geen automatische bestelbevestiging kan mailen. Stuur een mail met het juiste emailadres naar: anneke@verwonderland.nl, dan wordt je bestelling gewoon in behandeling genomen. Wanneer ik je pakketje naar het postkantoor breng, ontvang je als bijlage bij de verzendbevestiging de factuur.


Het lukt niet om mijn bestelling te betalen, hoe kan ik dit oplossen?
Waarschijnlijk heb je (per ongeluk) gekozen voor betaling via BanContact, terwijl je niet in België woont. Kies voor betaling via iDeal of Klarna als je in Nederland woont. Belgische klanten kiezen het best voor BanContact. Blijft het probleem zich voordoen, stuur dan een mail naar: anneke@verwonderland.nl, dan stuur ik je een betaalverzoek waarmee je de betaling alsnog kunt voldoen.


Ik kan alleen op factuur betalen voor een grote instelling of organisatie. Is dit mogelijk?
Ja, dat kan! Stuur een mail naar: anneke@verwonderland.nl met daarin de volgende gegevens:

  • Factuuradres en email adres waar ik de factuur naartoe mag sturen
  • Afleveradres
  • Evt referentienummer oid dat op de factuur vermeld moet worden
  • Een zo compleet mogelijk overzicht van de artikelen die je wil bestellen, liefst per artikel met een link naar het artikel op de website + het gewenste aantal per artikel + (indien van toepassing) de gewenste beschilder-opties als oogkleur

Wanneer ik je mail heb ontvangen maak ik zo snel mogelijk de factuur in orde.


Ik wil een grote bestelling plaatsen, kan ik korting krijgen?
Voor alle artikelen in Verwonderland vraag ik een eerlijke prijs, een prijs die overeenkomt met wat het artikel waard is en de tijd die ik eraan besteed om het te maken en/of beschilderen. Omdat ik grotere bestellingen niet sneller kan beschilderen dan kleinere, hebben mijn artikelen een vaste prijs en geef ik dus geen korting.
 


BESCHILDEREN


Wat zijn de voor- en nadelen van de beschilder-opties? En welke keuze past het best bij mij?
De meest verkochte families zijn in diverse varianten verkrijgbaar. Hieronder de varianten met daarachter per variant de voor- en nadelen.

Onbeschilderd

  • Neutraal
    Onbeschilderde poppetjes zijn neutraal en daarmee het meest divers in te zetten. Je kunt ze eventueel per sessie van een tijdelijk kleurtje voorzien door ze te combineren met losse gekleurde schijfjes.Je cliënt kiest dan per poppetje een bijpassende kleur en koppelt deze met behulp van de bijgeleverde positioneringsgum aan de onderkant van het poppetje. Aan het einde van de sessie haal je de schijfjes los van de poppetjes en heb je weer een blanco set om een volgende sessie mee te beginnen

     
  • Zelf te decoreren
    Fijn als je zelf creatief bent en de poppetjes 'eigen' wil maken

     
  • Geen kijkrichting
    Wanneer de poppetjes geen kijkrichting hebben kun je als opsteller een extra vraag stellen: 'Waar kijkt dit figuur naar?' Dit kan een voordeel zijn; het maakt dat het poppetje alle richtingen op zou kunnen kijken, maar ook een nadeel; de poppetjes zijn iets abstracter wat meer inlevingsvermogen van de cliënt vraagt en het vertraagt het opstellen iets. 

Neutraal met oogjes of hartjes

  • Kijkrichting
    Geeft snelheid aan de opstelling omdat de kijkrichting meteen duidelijk is. Sommige cliënten vinden de poppetjes herkenbaarder wanneer ze oogjes hebben.

     
  • Welke oogkleur kies ik; zacht GRIJS, warm BRUIN of duidelijk ZWART?
    Zwarte oogjes zijn duidelijker zichtbaar, donkerbruine oogjes hebben een zachtere 'look', de grijze oogjes zijn minder aanwezig, maar geven nog steeds goed de kijkrichting aan. 

    Voor de oogjes van de kant-en-klare sets en figuren met karakter gebruik ik WARM bruin.
     
  • Hartjes / oogjes
    Met een hartje maak je duidelijk wat de voorkant van het poppetje is, maar kan het poppetje door het ontbreken van geschilderde oogjes wel alle kanten op 'kijken'. Wanneer je voor multi colour hartjes kiest, heeft iedere poppetje een ander kleur hartje en heb je dus een redelijk neutrale set met wel het voordeel om de figuren visueel op kleur te onderscheiden

Gekleurde lijfjes

  • Visueel makkelijk van elkaar te onderscheiden
     
  • Kleur kan extra informatie geven
    Een rood poppetje kan bijvoorbeeld als boos / hartstochtelijk / warm worden ervaren en daarom uit worden gekozen.
    Nadeel: de cliënt kan poppetjes kiezen op basis van kleur in plaats van op basis van formaat. Dit geeft andere informatie.
    Wil je de kleur loskoppelen van de poppetjes, overweeg dan om een neutrale set te combineren met gekleurde schijfjes. 

Gelakte poppetjes

  • Voordeel: makkelijk af te nemen
    Nadeel: het warme gevoel van hout gaat verloren wanneer de poriën met lak worden afgesloten

Ik wil zelf schilderen en/of lakken. Welke verf kan ik het beste gebruiken?
Ieder materiaal heeft andere eigenschappen die ieder op zich mooi en/of geschikt kunnen zijn. Ik gebruik zelf altijd acrylverf op waterbasis van het merk 'Amsterdam'. Ze zijn te koop in kleine potjes onder de naam 'Decorfin Universal Satin'. Deze verf dekt goed, is watervast en ook geschikt voor speelgoed. Eveneens makkelijk te mengen en waterverdunbaar. Om te lakken gebruik ik venis van het merk 'Creall'. Met andere verf of lak heb ik geen ervaring, daarvan kan ik dus niet zeggen of het goed werkt.

Waterverf en stift hebben de neiging om in de nerven van het hout te trekken, maar behouden meer de structuur van het hout zelf. Als je oogjes op de poppetjes wil tekenen, kun je hiervoor beter (kleur-)potlood gebruiken òf eerst de poppetjes lakken en vervolgens watervaste stift gebruiken.


Ik heb speciale beschilder wensen; hoe geef ik deze door?
Ik vind het leuk om zo persoonlijk mogelijk te werk te gaan, en bovendien maken jouw wensen mijn werk gevarieerder, dus als je wensen hebt; geef ze gerust door! Je kunt een mail sturen aan anneke@verwonderland.nl. Vermeld in de mail welke set je graag zou willen en/of welk model poppetjes je graag wil laten beschilderen en wat je schilder-wensen zijn. 
Ik kijk vervolgens in mijn planning om te zien wanneer ik jouw opdracht af zou kunnen hebben en laat je via de mail weten welke kosten je kunt verwachten. Na jouw akkoord stuur ik je een link waarmee je jouw maatwerk-set kunt bestellen en betalen via de website.


Welke kleuren gebruik je meestal voor een set?
In een standaard gekleurde set zitten alle kleuren van de regenboog + zwart, wit, grijs en wat extra kleuren.
Over het algemeen schilder ik de rechte (mannelijke) poppetjes in een iets donkerdere tint dan de uitlopende (vrouwelijke) figuren.

Voor de op-1-na-grootste poppetjes, de 'volwassenen' gebruik ik primaire kleuren: rood, geel en blauw
Voor de poppetjes daaronder, de iets kleinere kinderen, gebruik ik secundaire kleuren: oranje, groen en paars
Op deze manier kun je bv een rode vader + een gele moeder = een oranje kind neerzetten.

Soms krijg ik de vraag om geen zwart te gebruiken, ik denk echter dat degene die gecoacht wordt of therapie krijgt, vaak te maken heeft gehad met negatieve ervaringen die juist goed passen bij donkere kleuren. Wat mij betreft mogen de donkere kleuren dus niet ontbreken in een poppetjesset. Daarom gebruik ik voor de grotere figuren wat donkerdere kleuren en voor de kleinere poppetjes lichtere pasteltinten. 

Tot slot: voor de oogjes van de kant-en-klare sets en figuren met karakter gebruik ik WARM bruin. 

 


ONTWERP OP MAAT


Ik heb een methodiek ontwikkeld en zoek passende materialen, wat kun je voor mij betekenen?

Ik wil graag iets op maat laten maken, kan dat?

Ik ben voor mijn werk / afstudeerproject / studie op zoek naar specifieke materialen die precies passen bij mij en mijn doelgroep, kunnen we eens samen brainstormen?

Voor de antwoorden op bovenstaande vragen verwijs ik je graag naar deze pagina: Ontwerp op maat

 


VERZENDKOSTEN, LEVERTIJDEN, SPOED & AFHALEN


Wat zijn de verzendkosten?

 Nederland € 6,10
 België € 11,75
 Spoed* € 10,- extra

*Spoedleveringen zijn niet altijd mogelijk. Neem van tevoren even contact met me op


Hoe lang duurt het voor mijn bestelling geleverd wordt?
Ik ga met liefde en plezier aan de slag om jouw set persoonlijk voor jou samen te stellen. Omdat ik handwerk lever (en goed werk tijd nodig heeft ;-) hanteer ik andere levertijden dan je van de meeste webwinkels gewend bent.

Voor de meeste bestellingen geldt het volgende overzicht:

 Besteld op Wordt verzonden
 ma, di eerstvolgende woensdag
 wo woensdag over een week
 do, vr, za, zo eerstvolgende woensdag


Dit schema geldt niet voor...

 ... artikelen waarbij WK... staat deze worden verzonden aan het einde van genoemd weeknummer
 ... artikelen waarbij Reservering staat deze worden verzonden aan het begin van de genoemde maand
 ... artikelen waarbij ... (maand) staat deze worden verzonden aan het begin van de genoemde maand
 ... sets met lak deze worden 1 week later verzonden
 ... maatwerk & werk in opdracht wordt verzonden volgens afspraak

Je ontvangt altijd een mail met track & trace informatie zodat je kunt zien wanneer PostNL jouw pakket bezorgt.
Meestal is dat de volgende werkdag.


Ik heb mijn bestelling met spoed nodig, wat zijn de mogelijkheden?
Stuur een mail naar anneke@verwonderland.nl of een berichtje naar +31 6 37 38 45 45. Samen bekijken we of jouw bestelling met spoed geleverd kan worden. 


Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja, dat kan. Aan het einde van het bestelproces kun je kiezen voor de optie 'Afhalen in Verwonderland'.
Afhalen is gratis en kan alleen op afspraak. Je kunt je pakket afhalen bij mijn atelier op de Vlier 15A in Geldrop (vlakbij Eindhoven).
Ik stuur je een bericht wanneer het pakketje klaar is zodat we een tijdstip af kunnen spreken en ik je de routebeschrijving door kan geven
(de poorten naar Verwonderland zijn namelijk niet zo makkelijk te vinden...;-)) 


Waarom zijn de levertijden langer dan in andere webwinkels?
Verwonderland is een relatief kleine, maar groeiende webwinkel. Er is geen helpdesk, geen gigantisch magazijn en geen groot team dat dag en nacht bestellingen in orde maakt. Wat wel? Ik werk samen met een fantastisch klein team dat met toewijding en veel oog voor detail jouw bestelling beschildert en verzendklaar maakt. Naast dat o-zo-leuke werk nemen we ook tijd om samen te zijn met familie en vrienden, duiken we de natuur in en nemen we ruimte om te ontspannen. Zo blijft Verwonderland gezond en kunnen we jou blijven verrassen met nieuwe creaties :-)

 


GARANTIE, RUILEN & KLACHTEN


Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze is niet compleet, wat nu?
Stuur een bericht MET FOTO aan:
anneke@verwonderland.nl, of naar +31 6 37 38 45 45
Ik stuur je zo snel mogelijk een mail terug en zorg ervoor dat jouw bestelling zo snel mogelijk weer compleet is


Ik heb een ander artikel ontvangen dan op mijn bestelbevestiging staat, hoe krijg ik het juiste artikel in huis?
Stuur een bericht MET FOTO aan:
anneke@verwonderland.nl, of naar +31 6 37 38 45 45
Ik stuur je het juiste artikel gratis toe, en voeg een retourzegel toe zodat jij kosteloos het onjuiste artikel terug kunt sturen


Ik heb de artikelen ontvangen die op mijn bestelbevestiging staan, maar ik heb me vergist OF het artikel valt anders uit dan ik verwachtte en ik wil graag DE VOLLEDIGE BESTELLING RETOURNEREN. Hoe doe ik dat?
Stuur een bericht MET DE REDEN VAN RETOURNERING aan:
anneke@verwonderland.nl, of naar +31 6 37 38 45 45

  1. Verpak de artikelen zorgvuldig in de originele verpakking
  2. Voorzie het pakket van een zegel* met track & trace code en mail deze code naar: anneke@verwonderland.nl
  3. Wanneer ik de zending heb ontvangen, maak ik binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag, zoals op de factuur stond naar je over

*NB: De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de consument


Ik heb de artikelen ontvangen die op mijn bestelbevestiging staan, maar ik heb me vergist OF het artikel valt anders uit dan ik verwachtte en ik wil graag  EEN DEEL VAN MIJN BESTELLING RETOURNEREN. Hoe doe ik dat?
Stuur een bericht MET DE REDEN VAN RETOURNERING aan:
anneke@verwonderland.nl, of naar +31 6 37 38 45 45

  1. Verpak het artikel zorgvuldig in een stevige (brievenbus-)doos
  2. Voorzie het pakket van een zegel* met track & trace code en mail deze code naar: anneke@verwonderland.nl
  3. Wanneer ik de zending heb ontvangen, maak ik binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het artikel dat je retour hebt gestuurd naar je over

*NB: De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de consument


Mijn gekleurde poppetjes zijn door intensief gebruik wat versleten, kan ik ze bij laten werken?
Verwonderland draagt graag bij aan een beter milieu en heeft daarom duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We werken met materialen van goede kwaliteit zodat jij er lang en met veel plezier mee kan blijven werken. Mocht de verf op de poppetjes na verloop van tijd slijten, dan kun je de poppetjes kosteloos naar mij terugsturen. Ik werk ze dan gratis voor je bij! 
Stuur een mail aan: anneke@verwonderland.nl om te laten weten dat je de poppetjes bij wil laten werken. Ik stuur je een pakketzegel toe en samen overleggen we wanneer je ze het beste op kunt sturen zodat je ze zo kort mogelijk hoeft te missen.


Ik heb een andere klacht, hoe kan ik je het beste bereiken?
Stuur een bericht naar anneke@verwonderland.nl of naar +31 6 37 38 45 45. Samen komen we er vast uit!


Waar kan ik de ALGEMENE VOORWAARDEN vinden?
Je kunt de Algemene Voorwaarden hier als pdf bestand downloaden.


Waar kan ik het MODELFORMULIER HERROEPING vinden?
Hier kun je het modelformulier voor herroeping als pdf downloaden. Je kunt het formulier gebruiken als je de overeenkomst die je met Verwonderland hebt gesloten op officiële toon wil beïndigen.

 


OVERIGE VRAGEN


Verkoop je ook cadeaubonnen of waardebonnen?
Jazeker! De waardebonnen heten 'Verwonder-Valuta'. Je vindt ze hier


Kan ik een workshop bij je volgen?
Ik geef zelf geen workshops maar verwijs je graag door naar diverse opleiders en opleidingscentra waar ik mee samenwerk. Voor velen van hen maak ik materialen op maat, bij sommige trainingen is deelname zelfs inclusief materialen!
Je vindt hier het uitgebreide aanbod aan workshops en trainingen

Wil je graag tips over het inzetten van de materialen? Bij veel artikelen staan in de artikelomschrijving voorbeelden en ideeën; gebruik ze gerust! Verder hoop ik je te inspireren met mijn maandelijkse nieuwsbrief. Inschrijven kan hier

 


Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij?

Vul onderstaand contactformulier in,
ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op

 

Vernieuwen

CONTACT

Heb je een vraag? 

Klik op de foto om naar de Vraag & Antwoord
pagina te gaan  

---------------------------------------

Wil je kennismaken?

Klik op de foto om te lezen wie ik ben en hoe Verwonderland is ontstaan

---------------------------------------

Wil je meer
van mijn werk zien?

Klik op de foto om een kijkje te nemen in mijn portfolio

© 2008 - 2021 Verwonderland | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel