Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over:
Levertijden, spoed & afhalen, verzendkosten
Uitverkochte artikelen
Bestellen, Betalen & BTW
Beschilderen
Ontwerp op maat
Garantie, ruilen & klachten
Gebruikte materialen & duurzaamheid
Overige vragen
Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij?
Levertijden, spoed & afhalen, verzendkosten
Hoe lang duurt het voor mijn bestelling geleverd wordt?
Ik ga met liefde en plezier aan de slag om jouw set persoonlijk voor jou samen te stellen. Omdat ik handwerk lever (en goed werk tijd nodig heeft ;-) hanteer ik andere levertijden dan je van de meeste webwinkels gewend bent.
Bovendien ga ik maar 1 keer per week met alle pakketjes naar het postkantoor; wel zo fijn voor de natuur!
Voor de meeste bestellingen geldt het volgende overzicht:
Besteld op | Wordt verzonden |
ma en di (voor 14:00) | eerstvolgende woensdag |
di (na 14:00) en wo | woensdag over een week |
do, vr, za, zo | eerstvolgende woensdag |
Dit schema geldt niet voor...
... artikelen waarbij WK... staat | deze worden verzonden aan het einde van genoemd weeknummer |
... artikelen waarbij Reservering staat | deze worden uiterlijk verzonden aan het einde van de genoemde week |
... maatwerk & werk in opdracht | wordt verzonden volgens afspraak |
Je ontvangt altijd een mail met track & trace informatie zodat je kunt zien wanneer PostNL jouw pakket bezorgt.
Meestal is dat de volgende werkdag.
Ik heb mijn bestelling met spoed nodig, wat zijn de mogelijkheden?
Een spoedverzending is niet altijd mogelijk. Overleg daarom eerst telefonisch of via whatsapp: 06 37 38 45 45
Samen bekijken we of jouw bestelling met spoed geleverd kan worden. Voor spoedbestellingen vraag ik € 10,- servicekosten. Je kunt deze kosten via DIT ARTIKEL→ betalen
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Nee, dat is niet meer mogelijk. In het verleden kon dit wel, maar vanwege wijzingen in mijn werzaamheden bleek het lastig om tot een afspraak te komen. Omdat het wel veel heen-en-weer-mail-tijd kostte, bied ik deze service niet meer aan.
Kan ik nog iets toevoegen aan mijn eerder geplaatste bestelling?
Ja dit kan, mits:
- je eerder geplaatste bestelling nog niet verzonden is
- je jouw tweede bestelling voor mijn wekelijkse verzenddag plaatst (zie bovenstaand schema)
Om geen dubbele verzendkosten te betalen vul je een code in. Hierdoor brengt het systeem geen verzendkosten in rekening over je tweede bestelling. KLIK HIER VOOR DE CODE→
Waarom zijn de levertijden langer dan in andere webwinkels?
Verwonderland is een relatief kleine, maar groeiende webwinkel. Er is geen helpdesk, geen gigantisch magazijn en geen groot team dat dag en nacht bestellingen in orde maakt. Wat wel? Ik werk samen met een fantastisch klein team dat met toewijding en veel oog voor detail jouw bestelling beschildert en verzendklaar maakt. Naast dat o-zo-leuke werk nemen we ook tijd om samen te zijn met familie en vrienden, duiken we de natuur in en nemen we ruimte om te ontspannen. Zo blijft Verwonderland gezond en kunnen we jou blijven verrassen met nieuwe creaties :-)
Wat zijn de verzendkosten?
Nederland | € 5,00 |
NL afhaallocatie | € 7,55* |
België | € 10,80 |
*Dit is duurder omdat ik deze pakketjes niet als brievenbuspakje kan verzenden en frankeren
Uitverkochte / niet leverbare artikelen
Allereerst een algemene noot:
Creativiteit is niet te sturen, af te dwingen en slecht te plannen. Ik kan daarom in de regel geen antwoord geven op de vraag of en artikel weer gemaakt wordt en zo ja, wanneer het dan geleverd kan worden
Komt ... (het uitverkochte / niet leverbare artikel) nog terug in de webwinkel? En zo ja, wanneer dan?
Sommige uitverkochte artikelen komen nog een keer terug in de webwinkel. Als er niet bij het artikel staat wanneer je het kunt verwachten, weet ik zelf nog niet of en wanneer ik het weer ga maken. Ik kan je dus geen antwoord geven op die vraag.
Kun je me op de hoogte brengen wanneer ... (het uitverkochte / niet leverbare artikel) weer leverbaar is?
Helaas kan ik niet iedereen persoonlijk op de hoogte brengen. Je kunt je wel inschrijven voor mijn maandelijkse nieuwsbrief 'Flessen-Post'. Daarin schrijf ik over nieuwe en weer bestelbare artikelen. Inschrijven kan hier: INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF →
Kan ik ... (het uitverkochte / niet leverbare artikel) reserveren?
Sommige artikelen kunnen gereserveerd worden. Als dit zo is staat er in de artikelomschrijving 'RESERVERING' en daarbij de week of maand waarin het artikel dan geleverd wordt. Alle andere artikelen kunnen niet gereserveerd worden.
Let op: Wanneer je een reservering plaatst èn daarnaast andere artikelen bestelt, wordt de gehele bestelling pas geleverd in de week of maand van het gereserveerde artikel. Wil je dat niet? Plaats dan twee bestellingen.
Ik kan ... (het uitverkochte artikel) niet bestellen en/of reserveren en vind het geen probleem om lang te wachten. Wat kan ik doen?
- Houd de nieuwsbrief in de gaten. Inschrijven kan hier: INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF →
- Laat me per mail weten naar welke artikelen je interesse uitgaat. Ik noteer je naam dan op een lijst met geïnteresseerden. Àls ik de door jou gewenste artikelen weer heb gemaakt (wat niet altijd gebeurd) stuur ik je een bericht. STUUR EEN MAIL →
Ik heb een bestelling geplaatst maar wil nog iets toevoegen zonder extra verzendkosten te betalen. Hoe kan ik dat het beste doen?
- Plaats een nieuwe bestelling om het ontbrekende artikel te bestellen. Om het systeem geen verzendkosten in rekening te laten brengen kies je helemaal aan het einde van het bestelproces voor de optie 'Samenvoegen / Afhalen in Verwonderland'. De verzendkosten worden dan van het totaalbedrag afgehaald.
Laat me per mail weten dat je twee bestellingen samen wil laten verzenden.
Let op: Dit kan alleen als je nog geen mail met track & trace info hebt ontvangen en jouw bestelling dus nog niet onderweg is!
Vermeld in de mail de ordernummers van beide bestellingen STUUR EEN MAIL →
Ik heb een bestelling geplaatst en betaald, maar heb nog geen bevestiging in mijn mailbox ontvangen, wat nu?
Het komt regelmatig voor dat er een klein typfoutje in het mailadres staat waardoor het systeem je geen automatische bestelbevestiging kan mailen. Stuur een mail met het juiste emailadres dan wordt je bestelling gewoon in behandeling genomen. Wanneer ik je pakketje naar het postkantoor breng, ontvang je als bijlage bij de verzendbevestiging de factuur. STUUR EEN MAIL →
Het lukt niet om mijn bestelling te betalen, hoe kan ik dit oplossen?
Waarschijnlijk heb je (per ongeluk) gekozen voor betaling via BanContact, terwijl je niet in België woont. Kies voor betaling via iDeal of Klarna als je in Nederland woont. Belgische klanten kiezen het best voor BanContact. Blijft het probleem zich voordoen, stuur me dan een mail, dan stuur ik je een betaalverzoek waarmee je de betaling alsnog kunt voldoen. STUUR EEN MAIL →
Ik kan alleen op factuur betalen voor een grote instelling of organisatie. Is dit mogelijk?
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat ik daarvoor extra administratiekosten vraag (à € 5,-)
Stuur me een mail met daarin de volgende gegevens:
- Factuuradres en email adres waar ik de factuur naartoe mag sturen
- Afleveradres en email adres waar ik de track & trace informatie naartoe mag sturen
- Evt referentienummer oid dat op de factuur vermeld moet worden
- Een zo compleet mogelijk overzicht van de artikelen die je wil bestellen, liefst per artikel met een link naar het artikel op de website + het gewenste aantal per artikel
- Indien je buiten NL woont en btw-plichtig bent, dan graag je btw nummer inclusief letters
Wanneer ik je mail heb ontvangen maak ik zo snel mogelijk de factuur in orde. STUUR EEN MAIL →
Ik wil een grote bestelling plaatsen, kan ik korting krijgen?
Voor alle artikelen in Verwonderland vraag ik een eerlijke prijs, een prijs die overeenkomt met wat het artikel waard is en de tijd die ik eraan besteed om het te maken en/of beschilderen. Omdat ik grotere bestellingen niet sneller kan beschilderen dan kleinere, hebben mijn artikelen een vaste prijs en geef ik dus geen korting.
Als Belgische ondernemer wil ik graag de BTW laten verleggen, hoe doe ik dat?
Tijdens het invoeren van jouw gegevens is er de mogelijkheid om je BTW nummer in toe voeren in het bijbehorende vakje. Let erop dat je het nummer invoert, inclusief letters. Door het invoeren van jouw nummer zorgt het systeem er automatisch voor dat de BTW verlegd wordt. De factuur ontvang je als bijlage bij de ontvangstbevestiging van jouw bestelling. Daarop is ook te zien dat de BTW verlegd is. Zier voor meer informatie hieronder:
Moet ik mijn BTW nummer invullen of niet?
Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de gegevens die je invoert. Het is daarom belangrijk dat deze kloppen. Bekijk welke van onderstaande opties op jouw van toepassing is en check eventueel op de website van de Europese Commissie jouw BTW nummer: CHECK HIER JE BTW-NUMMER→
NEDERLANDSE KLANT
- Particuliere klant → Je hebt geen BTW nummer en hoeft dit dus ook niet in te vullen
- Zakelijke klant → Als je een BTW nummer hebt mag je dit invullen. Dit is niet noodzakelijk
BUITENLANDSE KLANT BINNEN EU
- Particuliere klant → Je hebt geen BTW nummer en hoeft dit dus ook niet in te vullen
- Zakelijke klant
- en BTW plichtig →
Vul je BTW nummer in ZONDER de land-letters. De BTW wordt automatisch verlegd. Je ontvangt een factuur zonder BTW.
- en (deels) niet BTW plichtig →
Vul geen BTW nummer in. De BTW wordt niet verlegd. Je ontvangt een factuur inclusief BTW.
- en BTW plichtig, maar vrijgesteld →
1. Stuur een email aan: anneke@verwonderland.nl
2. Geef me jouw BTW nummer door en vermeld erbij dat je vrijgesteld bent.
3. Lever verder je volledige factuur- en afleveradresgegevens aan en de artikelen en
hoeveelheden die je graag wil bestellen.
Ik maak handmatig een factuur voor je op. Hier staan bedragen exclusief BTW op en verder de volgende tekst:
“BTW verlegd, betreft intracommunautaire prestatie conform artikel 138, lid 1, richtlijn 2006/112. Uw BTW nummer is …”
Wat zijn de voor- en nadelen van de beschilder-opties? En welke keuze past het best bij mij?
De meest verkochte families zijn in diverse varianten verkrijgbaar. Hieronder de varianten met daarachter per variant de voor- en nadelen.
Onbeschilderd
- Neutraal
Onbeschilderde poppetjes zijn neutraal en daarmee het meest divers in te zetten. Je kunt ze eventueel per sessie van een tijdelijk kleurtje voorzien door ze te combineren met losse gekleurde schijfjes.Je cliënt kiest dan per poppetje een bijpassende kleur en koppelt deze met behulp van de bijgeleverde positioneringsgum aan de onderkant van het poppetje. Aan het einde van de sessie haal je de schijfjes los van de poppetjes en heb je weer een blanco set om een volgende sessie mee te beginnen
- Zelf te decoreren
Fijn als je zelf creatief bent en de poppetjes 'eigen' wil maken
- Geen kijkrichting
Wanneer de poppetjes geen kijkrichting hebben kun je als opsteller een extra vraag stellen: 'Waar kijkt dit figuur naar?' Dit kan een voordeel zijn; het maakt dat het poppetje alle richtingen op zou kunnen kijken, maar ook een nadeel; de poppetjes zijn iets abstracter wat meer inlevingsvermogen van de cliënt vraagt en het vertraagt het opstellen iets.
Neutraal met oogjes
- Kijkrichting
Geeft snelheid aan de opstelling omdat de kijkrichting meteen duidelijk is. Sommige cliënten vinden de poppetjes herkenbaarder wanneer ze oogjes hebben
Gekleurde lijfjes
- Visueel makkelijk van elkaar te onderscheiden
- Kleur kan extra informatie geven
Een rood poppetje kan bijvoorbeeld als boos / hartstochtelijk / warm worden ervaren en daarom uit worden gekozen.
Nadeel: de cliënt kan poppetjes kiezen op basis van kleur in plaats van op basis van formaat. Dit geeft andere informatie.
Wil je de kleur loskoppelen van de poppetjes, overweeg dan om een neutrale set te combineren met gekleurde schijfjes.
Ik wil zelf schilderen en/of lakken. Welke verf kan ik het beste gebruiken?
Ieder materiaal heeft andere eigenschappen die ieder op zich mooi en/of geschikt kunnen zijn. Ik gebruik zelf altijd acrylverf op waterbasis van het merk 'Amsterdam'. Ze zijn te koop in kleine potjes onder de naam 'Decorfin Universal Satin'. Deze verf dekt goed, is watervast en ook geschikt voor speelgoed. Eveneens makkelijk te mengen en waterverdunbaar. Om te lakken gebruik ik venis van het merk 'Creall'. Met andere verf of lak heb ik geen ervaring, daarvan kan ik dus niet zeggen of het goed werkt.
Waterverf en stift hebben de neiging om in de nerven van het hout te trekken, maar behouden meer de structuur van het hout zelf. Als je oogjes op de poppetjes wil tekenen, kun je hiervoor beter (kleur-)potlood gebruiken òf eerst de poppetjes lakken en vervolgens watervaste stift gebruiken.
Ik heb speciale beschilder wensen; hoe geef ik deze door?
Ik vind het leuk om zo persoonlijk mogelijk te werk te gaan, en bovendien maken jouw wensen mijn werk gevarieerder, dus als je wensen hebt; geef ze gerust door! Je kunt me een mail sturen waarin je vermeld welke set je graag zou willen en/of welk model poppetjes je graag wil laten beschilderen en wat je schilder-wensen zijn.
Ik kijk vervolgens in mijn planning om te zien wanneer ik jouw opdracht af zou kunnen hebben en laat je via de mail weten welke kosten je kunt verwachten. Na jouw akkoord stuur ik je een link waarmee je jouw maatwerk-set kunt bestellen en betalen via de website. STUUR EEN MAIL →
Welke kleuren gebruik je meestal voor een set?
In een standaard gekleurde set zitten alle kleuren van de regenboog + zwart, wit, grijs en wat extra kleuren.
Over het algemeen schilder ik de rechte (mannelijke) poppetjes in een iets donkerdere tint dan de uitlopende (vrouwelijke) figuren.
Voor de op-1-na-grootste poppetjes, de 'volwassenen' gebruik ik primaire kleuren: rood, geel en blauw
Voor de poppetjes daaronder, de iets kleinere kinderen, gebruik ik secundaire kleuren: oranje, groen en paars
Op deze manier kun je bv een rode vader + een gele moeder = een oranje kind neerzetten.
Soms krijg ik de vraag om geen zwart te gebruiken, ik denk echter dat degene die gecoacht wordt of therapie krijgt, vaak te maken heeft gehad met negatieve ervaringen die juist goed passen bij donkere kleuren. Wat mij betreft mogen de donkere kleuren dus niet ontbreken in een poppetjesset. Daarom gebruik ik voor de grotere figuren wat donkerdere kleuren en voor de kleinere poppetjes lichtere pasteltinten.
Tot slot: voor de oogjes van de kant-en-klare sets en figuren met karakter gebruik ik WARM bruin.
Maak je ook sets met getinte poppetjes / families met een donkere huidskleur?
Nee, dit doe ik niet en wel om twee redenen:
- Wanneer je de poppetjes ziet als 'blanke' poppetjes, dan heb je - wanneer je werkt met getinte cliënten - eigenlijk nóg een set poppetjes nodig om een complete familie op te kunnen stellen. En misschien nóg wel een set, omdat niet iedereen een even donkere huidskleur heeft.... Wanneer je de poppetjes ziet als 'gewoon' houten poppetjes (zonder daar het concept 'huidskleur' aan te koppelen), zijn het gewoon houten poppetjes. Door de eenvoud van de figuren vraag je zowieso al enig abstractieniveau van je cliënt, immers: de figuren hebben ook geen haar, geen mond, geen armen enz... Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om in mijn assortiment enkel houten poppetjes aan te bieden.
- Uiteraard heb ik wel eens een getinte familie gemaakt en geëxperimenteerd met wat werkt en wat niet. Omdat het erg lastig is om het houten hoofdje volledig bruin te schilderen zonder de gekleurde lijfjes te raken is dit een erg tijdrovende klus. Ik ben een ervaren schilder met een vaste hand, maar doe nog vlot 2 uur over het kleuren van de hoofdjes van 28 poppetjes... Helemaal donker schilderen vind ik zelf niet mooi omdat daarmee de structuur van het hout meer verloren gaat. Werken met donkere bijenwas werkt beter, al is het aan te raden dan de lijfjes af te plakken. Zelf werk ik het liefst met gekleurde lak. Daarvoor meng ik wat bruine verf door de doorzichtige lak. De houtstructuur van het hoofdje blijft dan zichtbaar.
Ik heb een methodiek ontwikkeld en zoek passende materialen, wat kun je voor mij betekenen?
Ik ben voor mijn werk / afstudeerproject / studie op zoek naar specifieke materialen die precies passen bij mij en mijn doelgroep, kunnen we eens samen brainstormen?
Voor de antwoorden op bovenstaande vragen verwijs ik je graag naar deze pagina: Samenwerken
Ik wil graag iets op maat laten maken, kan dat?
Voor het laten maken van een Beeld van Betekenis verwijs ik je graag naar deze pagina: Beelden van Betekenis
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze is niet compleet, wat nu?
STUUR EEN MAIL → of een whatsapp bericht aan +31 6 37 38 45 45
Ik stuur je zo snel mogelijk een mail terug en zorg ervoor dat jouw bestelling zo snel mogelijk weer compleet is
Ik heb een ander artikel ontvangen dan op mijn bestelbevestiging staat, hoe krijg ik het juiste artikel in huis?
STUUR EEN MAIL → of een whatsapp bericht aan +31 6 37 38 45 45
Ik stuur je het juiste artikel gratis toe, en voeg een retourzegel toe zodat jij kosteloos het onjuiste artikel terug kunt sturen
Ik heb de artikelen ontvangen die op mijn bestelbevestiging staan, maar ik heb me vergist OF het artikel valt anders uit dan ik verwachtte en ik wil graag DE VOLLEDIGE BESTELLING RETOURNEREN. Hoe doe ik dat?
- STUUR EEN MAIL → met de reden van retournering
- Verpak de artikelen zorgvuldig in de originele verpakking
- Voorzie het pakket van een zegel* met track & trace code
adresseer aan: Anneke Coolen | Verwonderland | Philips Vingboonsstraat 81 | 5041 GE Tilburg
mail de track & trace code naar: anneke@verwonderland.nl - Wanneer ik de zending heb ontvangen, maak ik binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag, zoals op de factuur stond naar je over
*NB: De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de consument
Ik heb de artikelen ontvangen die op mijn bestelbevestiging staan, maar ik heb me vergist OF het artikel valt anders uit dan ik verwachtte en ik wil graag EEN DEEL VAN MIJN BESTELLING RETOURNEREN. Hoe doe ik dat?
- STUUR EEN MAIL → met de reden van retournering
- Verpak de artikelen zorgvuldig in de een stevige (brievenbus-)doos
- Voorzie het pakket van een zegel* met track & trace code
adresseer aan: Anneke Coolen | Verwonderland | Philips Vingboonsstraat 81 | 5041 GE Tilburg
mail de track & trace code naar: anneke@verwonderland.nl - Wanneer ik de zending heb ontvangen, maak ik binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het artikel dat je retour hebt gestuurd naar je over
*NB: De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de consument
Mijn gekleurde poppetjes zijn door intensief gebruik wat versleten, kan ik ze bij laten werken?
Verwonderland draagt graag bij aan een beter milieu en heeft daarom duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We werken met materialen van goede kwaliteit zodat jij er lang en met veel plezier mee kan blijven werken. Mocht de verf op de poppetjes na verloop van tijd slijten, dan kun je de poppetjes kosteloos naar mij terugsturen. Ik werk ze dan gratis voor je bij!
Stuur me een mail om te laten weten dat je de poppetjes bij wil laten werken. Ik stuur je een pakketzegel toe en samen overleggen we wanneer je ze het beste op kunt sturen zodat je ze zo kort mogelijk hoeft te missen. STUUR EEN MAIL →
Ik heb een andere klacht, hoe kan ik je het beste bereiken?
Stuur een bericht naar anneke@verwonderland.nl of whatsapp bericht naar +31 6 37 38 45 45. Samen komen we er vast uit!
STUUR EEN MAIL →
Waar kan ik de ALGEMENE VOORWAARDEN vinden?
Je kunt de Algemene Voorwaarden hier als pdf bestand downloaden.
Waar kan ik het MODELFORMULIER HERROEPING vinden?
Hier kun je het modelformulier voor herroeping als pdf downloaden. Je kunt het formulier gebruiken als je de overeenkomst die je met Verwonderland hebt gesloten op officiële toon wil beïndigen.
Gebruikte materialen & Duurzaamheid
Wat is dat witte, kauwgum-achtige spul?
Bij sommige sets worden kleine onderdelen met wit, kauwgum-achtig spul op de poppetjes bevestigd. Dit spul is positioneringsgum, ook wel bekend als poster-buddy. Het is een herbruikbare, elastisch blijvende gum die erg geschikt is om onderdelen telkens opnieuw los en vast te kunnen maken aan een poppetje.
Met de gum kun je bijvoorbeeld gekleurde schijfjes tijdelijk onder de poppetjes bevestigen. Door kleine accessoires (als bv een rugzakje) aan een poppetje vast te maken, kun je spelen met vragen als: 'Wat brengt het jou als je de rugzak draagt?' en 'Hoe voelt het als je de rugzak neerzet?'
Er is een gelijmd onderdeel losgeraakt, welke lijm kan ik het beste gebruiken om het weer vast te maken?
- Voor vrijwel alle gelijmde onderdelen gebruik ik gewone alleslijm. Even laten drogen, de twee delen goed vastdrukken en klaar.
- Zaten de losgeraakte onderdelen met wit, kauwgum-achtig spul vast? Kijk dan hierboven
- De stenen van de lastdrager zijn vastgelijmd met een lijmpistool. Heb je geen lijmpistool, neem dan contact op om het poppetje terug te sturen zodat ik het voor je kan lijmen.
Welke materialen worden gebruikt?
- Poppetjes Het grootste deel van de poppetjes wordt van beukenhout gemaakt dat in duurzaam beheerde, Oost-Europes bossen groeit. Helaas heeft het hout (nog) geen FSC keurmerk. Als klein bedrijf is het voor Verwonderland (nog) niet mogelijk om de kosten van FSC keuring te dragen, wel zijn we aan het onderzoeken hoe we de bomen die gekapt worden voor de productie kunnen compenseren.
- Andere houten artikelen Veel andere houten artikelen (zoals de huisjes) worden in China geproduceerd en zijn wel voorzien van het FSC keurmerk
- Verpakkingsmaterialen
Bij het verzenden van de bestellingen houden we rekening met de 3 RRR-en voor een groenere wereld: - REDUCE: we zorgen ervoor dat jouw bestelling in goede staat bij je bezorgd wordt, en proberen daarbij zo min mogelijk verpakkingsmateriaal te gebruiken
- REUSE: als er verpakkingsmateriaal nodig is, maken we eerst gebruik van verpakkingsmaterialen die we bij onze eigen leveringen hebben ontvangen
- RECYCLE: is er 'nieuw' verpakkingsmateriaal nodig, dan kiezen we zoveel mogelijk voor materialen die van gerecycled materiaal zijn gemaakt en/of gerecycled kunnen worden
De wokkels zijn gemaakt van mais en zijn volledig composteerbaar (en volgens mijn dochters zelfs eetbaar...)
Als er plastic gebruikt wordt, geldt: - Dat het hergebruikt is (bv bubbeltjesplastic en luchtzakken)
- Dat het van gerecycled plastic is gemaakt (bv doorzichtige tape en doorzichtige plastic zakjes)
- Dat het van bio plastic is gemaakt (niet doorzichtige witte zakjes)
Worden materialen (per stuk) in plastic aangeleverd, dan gaat Verwonderland op zoek naar leveranciers die zonder plastic verpakkingen leveren. Daarnaast gaat Verwonderland in gesprek om leveranciers te vragen zonder plastic te leveren.
Welke stappen neemt Verwonderland om duurzaam te ondernemen?
Als echte natuurliefhebber vind ik het fijn om met natuurlijke materialen te werken en draag ik graag bij aan een gezonde planeet voor plant, dier en mens. Je vindt hier en overzicht van de genomen stappen
Verkoop je ook cadeaubonnen of waardebonnen?
Nee, helaas niet meer. In het verleden heetten de waardebonnen 'Verwonder-Valuta'. Deze kun je nog gewoon gebruiken om mee te betalen.
Kan ik een workshop bij je volgen?
Ik geef zelf geen workshops maar verwijs je graag door naar diverse opleiders en opleidingscentra waar ik mee samenwerk. Voor velen van hen maak ik materialen op maat, bij sommige trainingen is deelname zelfs inclusief materialen!
Je vindt hier het uitgebreide aanbod aan workshops en trainingen
Wil je graag tips over het inzetten van de materialen? Bij veel artikelen staan in de artikelomschrijving voorbeelden en ideeën; gebruik ze gerust! Verder hoop ik je te inspireren met mijn maandelijkse nieuwsbrief. Inschrijven kan hier
Zitten er ook handleidingen bij de materialen?
De meeste materialen die ik verstuur komen (zoals ook uit de productomschrijvingen op de website blijkt) zonder gebruikers-instructies. Ik ga er namelijk vanuit dat mijn klanten goed onderlegde coaches en therapeuten zijn die weten hoe ze de materialen in kunnen zetten en wil mezelf niet 'branden' aan sturende instructies, te meer omdat ik zelf geen coach of therapeut ben. Vaak schrijf ik wel bij de artikelen tips over hoe je het materiaal in kunt zetten en/of de ideeën die ik zelf had bij het maken ervan (bv metaforen die je kunt gebruiken).
Omdat ik graag milieubewust onderneem voeg ik deze teksten niet geprint aan de materialen toe. Degenen die wel behoefte hebben aan wat tekstuele ondersteuning mogen zich vrij voelen om de teksten van mijn website voor eigen gebruik over te nemen.
Wat zijn je gegevens?
Verwonderland | Anneke Coolen | Philips Vingboonsstraat 81 | 5041 GE Tilburg | Nederland
anneke@verwonderland.nl | 06 37 38 45 45
KvK: 56987757 | BTW-id NL001684795B55
Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij?
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van Verwonderland
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van Verwonderland bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Verwonderland worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Verwonderland;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Verwonderland en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van Verwonderland
Anneke Coolen - Verwonderland
Philips Vingboonsstraat 81, 5041 GE Tilburg
Telefoonnummer: 06 37 38 45 45 (ik ben telefonisch niet goed bereikbaar, whatsapp werkt beter)
E-mailadres: anneke@verwonderland.nl
KvK-nummer: 569 877 57
Btw-identificatienummer: NL001684795B55
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Verwonderland en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Verwonderland voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Verwonderland zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Verwonderland gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Verwonderland niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
4. Verwonderland werkt voornamelijk met hout. Hout is een natuurproduct en dientengevolge kan het uiterlijk van de producten variëren in kleur en zijn kleine oneffenheden niet te vermijden. Scheuren en grotere gaten in het materiaal mogen niet voorkomen, evenals een oneffen afwerking als gevolg van het houtdraaien.
5. Verwonderland schildert met de grootste zorg en precisie met de hand. Kleine oneffenheden kunnen sporadisch voorkomen.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Verwonderland onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Verwonderland is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Verwonderland passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Verwonderland daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Verwonderland kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Verwonderland op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Verwonderland zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van Verwonderland waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Verwonderland mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Verwonderland mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Verwonderland hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling / het sluiten van de overeenkomst door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Verwonderland.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Verwonderland. Dit hoeft niet als Verwonderland heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Verwonderland verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als Verwonderland niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als Verwonderland aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van Verwonderland bij herroeping
1. Als Verwonderland de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. Verwonderland vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Verwonderland in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Verwonderland aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. Verwonderland gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Verwonderland de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Verwonderland kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Verwonderland dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan Verwonderland producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Verwonderland geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Verwonderland dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. Verwonderland staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Verwonderland er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door Verwonderland, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Verwonderland kan doen gelden indien Verwonderland is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Verwonderland, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. Verwonderland zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Verwonderland kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Verwonderland geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Verwonderland het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Verwonderland tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Verwonderland bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Verwonderland voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling / het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Verwonderland te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door Verwonderland is gewezen op de te late betaling en Verwonderland de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Verwonderland gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Verwonderland kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. Verwonderland beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven en liefst voorzien van duidelijke foto worden ingediend bij Verwonderland.
3. Bij Verwonderland ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Verwonderland binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient Verwonderland in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen Verwonderland en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Verzenden
1. Bestellingen worden goed verpakt en volgens de standaard tarieven PostNL verzonden. (Kijk op de site van PostNL voor de actuele tarieven). Indien mogelijk gebruik ik verpakkingen die door de brievenbus passen, om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. Alle verzendkosten zijn voor de koper en worden in de factuur apart vermeld.
2. Verwonderland stelt zich niet aansprakelijk voor vertraging van de levering door PostNL of voor in de post kwijtgeraakte of beschadigde pakketten. Verwonderland verstrekt op verzoek de beschikbare track&trace code van je bestelling.
Veiligheid
1. Sommige formaten popjes zijn zo klein dat ze niet geschikt zijn voor kinderen jonger dan 3 jaar. De koper is vanaf het moment van verzenden verantwoordelijk voor het veilig (eventueel onder begeleiding) gebruiken van de artikelen.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
géén afbeelding beschikbaar
Bijbetaling SPOED verzendingEen spoedverzending is niet altijd mogelijk. Overleg daarom vóór je dit artikel in je winkelmandje doet.
Je kunt me telefonisch of via whatsapp bereiken: 06 37 38 45 45€ 10,00géén afbeelding beschikbaar
2 Bestellingen samenvoegenWanneer je 2 bestellingen hebt geplaatst en deze als 1 pakket wil laten verzenden, kun je onderstaande code gebruiken bij je tweede bestelling. Deze code zorgt ervoor dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht. Je…